יום ראשון, 29 באפריל 2012

דוגמאות לסרטים שנלמדו בכיתה 1 יח"ל

שלום בנות,
אני מצרפת לכן כמה דוגמאות, כמובן שאתן מוזמנות להשתמש בדוגמאות משלכן.
בהצלחה
דלית


דוגמא לסרט עם מבנה נרטיבי לא קלאסי- ראן לולה ראן- של הבמאי טום טיקוור
סרט עושה שימוש בנרטיב יוצא דופן. הסרט מתאר את אותו סיפור שאורכו 20 דקות בשלוש דרכים שונות. בכל פעם משתנה פרט אחד ועל כן התוצאה של הסיפור שונה לחלוטין. העלילה של הסרט "ספירלית" במהותה במובן שכל אירוע משפיע במעגלים הולכים וגדלים על אירועים אחרים בסרט, החל מאירוע יחיד בתחילתו של כל סיפור.


 דוגמא לניתוח של פס קול של סרט- הסרט אייכה-במאית: ענבר נמדר


בשוטים של הכלה שולט פס הקול הדיאגטי- קולות המוזיקה של הנגנים וקולות האנשים בחתונה .בשוטים שלו נשמעים מעט מקולות אלה אך הם נחלשים ומעליהם מתגבר סאונד נון דיאגטי כבד המעיד על הניתוק של הגיבור מהסיטואציה שבה הוא נמצא ועל מצבו והריחוק הנפשי שלו מהמקום והאירוע. כאשר נראה השוט של הכלה המתפללת  מתוך נקודת המבט שלו משתלט הסאונד הכבד שלו  כשהוא מביע את תחושתו ולא את תחושתה – וזה מעצים את העובדה שזו נקודת המבט שלו עליה ועל האירוע. 
כשמגלה הגיבורה ומגלים הסובבים אותה שהחתן נעלם – משתלט שוב הסאונד הנון דיאגטי. שמחת החתונה הופרה והדאגה של החתן משפיעה על כל האירוע.


דוגמא לסרט עם עריכה מקבילה סרט התלמידים "לך שלום" מתיכון הימלפרב


הסרט מספר על שבת ראשונה של ילד אשר הוריו התחילו תהליך של גירושין. הוא בוחר ללכת אל משפחתו של חברו לארוחת ערב שבת, ממש לפני הקידוש הוא רץ חזרה אל אמו ואחותו שנמצאות לבד, אנחנו רואים אותו רץ במורד הרחוב ובמקביל את התקדמותה של אמו לקראת אמירת הקידוש. העריכה תורמת לנו בכך שהיא יוצרת מתח, משאירה את הצופה בסקרנות גדולה, האם הוא יספיק או לא יספיק להגיע אל הקידוש ולהיות יחד עם האם והאחות.


דוגמא לסרט עם עריכה סנטטית- הסרט "בית קברות לפילים"בימוי: אבי בלקין


יש בסרט זה כמה סוגי עריכה, הוא מתחיל בעריכה אנליטית (קלאסית), אך יש כמה סצנות של עריכה סנטטית (מונטאז')

        א.       עריכה סינטטית,  קשר עריכה של חשיבה ו/או קשר עריכה  אסוציאטיבי, היוצרת ניגודיות בין תרבות לטבע, בין משקה תפוזים מתועש לתפוז שנקטף מהעץ, עסיסי ומלא בריאות.
        ב.        עריכה סינטטית,  קשר עריכה של חשיבה ו/או קשר עריכה  אסוציאטיבי, היוצר גם כאן ניגוד בין טבע לתרבות – בין שפתיה הטבעיות של ג'ין לבין המלאכותיות וההפרזה של הטלוויזיה.
        ג.        עריכה סינטטית,  קשר עריכה של חשיבה ו/או קשר עריכה  אסוציאטיבי.  עריכה מסוג זה יוצרת למעשה מטאפורה שתפקידה היא לתאר את רגשותיו והלך נפשו של הגיבור, במקרה זה תנועת הפילים לכיוון בית-הקברות שלהם. מטאפורה זו נשענת על הידע שהסרט מספק אודות הפילים בסרט התיעודי שהוקרן בטלוויזיה קודם לכן. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה